دلیل آسیب دیدگی پاشنه پا هنگام پیاده روی چیست؟

دلیل آسیب دیدگی پاشنه پا هنگام پیاده روی چیست؟

پاشنه پا

پیاده روی و راه رفتن سریع یکی از ورزش های مورده علاقه بسیاری از مردم جهان است؛ ورزشی که در آن شما بدون پرداخت هزینه ای برای رفتن به باشگاه و یا داشتن وسیله خاصی برای ورزش و تنها با داشتن کفش ورزشی مناسب می‌توانید آن را شروع کنید و از داشتن بدنی سالم و البته تناسب اندام خود لذت ببرید. اما در این میان ممکن است برای شما هنگام پیاده روی یک سری مشکلاتی ایجاد شود.

یکی از این مشکلات رایج احساس درد و آسیب دیدگی پاشنه پا هنگام پیاده روی است. به همین دلیل ما در مجله اینترنتی فیس نم نیز تصمیم گرفتیم تا به طور کامل در این باره توضیح دهیم و یک بار برای همیشه دلیل و راه های درمان این مشکل را برای شما بازگو کنیم؛ پس اگر شما هم بعد از مدتی پیاده روی احساس درد در پاشنه پا خود داشته و همین دلیل باعث شده تا دیگر پیاده روی نروید؛ حتما تا پایان همراه مجله اینترنتی فیس نم باشید.

آسیب دیدگی پاشنه پا هنگام پیاده روی یک مشکل همگانی:

احساس درد در پاشنه پا، آن هم در پیاده روی صبحگاهی یک مشکل جهانی است و 40 درصد از مردم آمریکا از این مشکل خود در هنگام پیاده روی گفته اند و این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی از جمله نامناسب بودن کفش ها و یا فرایند هایی مانند پیری طبیعی پاشنه پا باشد و البته این موارد بسیار کلی هستند و برای  فهم دقیق تر اینکه منشا این درد کجا است، باید به موارد زیر توجه کنید:

اگر صبح هنگام برخواستن در پاشنه پا خود احساس درد می‌کنید:

بسیاری از مردم با این درد روبرو هستند؛ اگر شما هم صبح، هنگامی که از خواب بر می‌خیزند در ناحیه پاشنه پا خود بسیار احساس درد می‌کنند به طوری که راه رفتن و قدم های اول بسیار دردناک است، این درد ها ناشی از فاسئیت پلانتار است، در واقع فاشیای پلانتار مانند یک باند بلند  و باریک، نوک انگشتان پای شما را به پاشنه متصل میکند و درست در زیر پوست قرار دارد، این باند علاوه بر اتصال بین این دو عضو، از ضربه و آسیب های ناگهانی که ممکن است به پا های شما وارد شود، جلوگیری می‌کند؛ اما این امکان وجود دارد که در هنگام فشارهای مداومی که در هنگام پیاده روی روزانه به آن وارد می‌شود، آسیب ببیند و ملتهب شود.

حالا چرا این دردها در ابتدای روز بیشتر است؟ زمانی که شما خوابیده اید، این  باند به حالت طبیعی خود قرار دارد و هیچ دردی را احساس نمی‌کنید؛ اما با قدم های اولیه این باند دوباره کشیده شده و از حالت طبیعی خود خارج می‌شود و به دلیل آسیبی که به آن وارد شده است، باعث احساس درد در پاشنه پا شما می‌شود.

این التهاب را چگونه درمان کنیم؟

برای اینکه بتوانید از شر این گونه دردها در ابتدای صبح خلاص شوید باید التهاب فاشیا پلانتار را کم کنید؛  می‌توانید دارو های ضد التهاب مانند ایبوپروفن مصرف کنید و اگر از آن دسته افرادی هستید که از خوردن دارو استقبال نمی‌کنید؛ می‌توانید از راه های دیگری مانند پک آب یخ و یا کشش با حوله استفاده کنید.

پک آب یخ:

آب یخ

برای ساخت پک آب یخ شما می‌توانید یک بطری و یا یک ظرف را پر از آب منجمد و یا یک کیسه را پر از آب یخ کنید و روی پای خود قرار دهید. توجه کنید که گذاشتن مستقیم یخ روی پا، باعث آسیب دیدن اعصاب پا در آن ناحیه می‌شود؛ به همین دلیل توصیه می‌گردد تا حتما یخ و آب منجمد شده را داخل محفظه ای قرار دهید.

کشش با حوله:

این حرکت را باید به صورت نشسته انجام دهید و و حوله را لوله کنید و روی دو طرفه توپک پای خود قرار دهید، و پاهای خود را به کمک دست ها به سمت خود بکشید و این کار را تکرار کنید تا زمانی که پای شما به کشش ها عادت کند و کشیدگی مانند یک شوک به آن وارد نشود.

آتروفی پد چربی:

این مورد بسیار در خانم ها پیش می آید، به دلیل استفاده از کفش های نامناسب و پاشنه دار که به پاشنه پا  فشار می‌آورد. در واقع لایه چربی کف پا را پوشانده تا از ضربات احتمالی به آن جلوگیری شود، گاهی به دلیل فشار به این ناحیه این پد چربی نازک شده و باعث ایجاد درد در هنگام راه رفتن در فرد می‌شود.

برای درمان آتروفی پد چربی چه کاری انجام دهیم:

برای بهبود این وضعیت بهتر است که از داروهای ضدالتهاب و یا از پک یخ بروی پاشنه پا خود استفاده کنید؛ اما اگر به فکر درمان کامل و قطعی آن هستید، بهتر است تا کفش های نامناسب را کنار بگذارید و از کفش هایی استفاده نمایید که به صورت حمایتی می‌توانند از پاشنه پا شما محافظت نمایند و این موضوع می‌تواند در طولانی مدت شما را از درد های پاشنه پا رها کند.

تاندون آشیل بزرگترین تاندون در بدن:

بزرگترین تاندون بدن که در پاشنه پا شما قرار دارد باعث اتصال عضلات ساق پا به استخوان می‌گردد؛ هر گونه آسیب و یا پارگی در ماهیچه های پشت پاشنه پای شما باعث التهاب در این ناحیه می‌گردد و این عارضه معمولا در هنگامی ایجاد می‌شود که فعالیت بیش از حد در طول روز انجام دهید و یا از ارتفاعات زیادی بپرید و یا پیاده روی های طولانی و تند که به آن عادت ندارید را انجام دهید.

ماساژ و تمرینات ورزشی می‌تواند این مشکل را حل نماید:

ماساژ

برای این که آسیب دیدگی پاشنه پا خود را به دلیل التهاب در تاندون آشیل درمان نمایید؛ می‌توانید از تمرینات ورزشی و همچنین ماساژ دادن ساق پا و تاندون بهره ببرید و اینگونه الیاف تاندون را دوباره به حالت اولیه خود برگردانید تا فشارهای اضافه کاسته شود و همچنین ماساژ دادن تاندون باعث می‌شود تا در این ناحیه جریان خود بیشتر از پیش گردد و روند درمانی شما سریع تر شود.

برای مطالعه بیشتر : فواید ماساژ | ماساژ درمانی

آرتریت:

یکی از دلایل شایع که باعث احساس درد و آسیب دیدگی پاشنه پا در هنگام پیاده روی می‌شود، آرتریت و یا همان التهاب مفاصل است، اگر شما به طور مداوم در طول روز  از مفصل خود استفاده نمایید و کارهای پر تحرک را بدون استراحت انجام دهید، دچار این عارضه می‌شوید.

درمان آرتریت:

در این بیماری شما باید از داروهای ضدالتهاب استفاده کنید و سعی کنید تا با تمرینات ورزشی عضلات و مفاصل خود را تقویت نمایید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

دو × 2 =