9 میوه خشک برای لاغری

9 میوه خشک برای لاغری

9 میوه خشک برای لاغری | فیس نم

باتوجه به تحقیقات میوه های خشک شده، تا زمانی که به صورت متعادل مورد استفاده قرار بگیرند انتخابی مغذی و مناسب به حساب می آیند.

فرایند تهیه میوه خشک، درصد بسیار زیادی از آب موجود در میوه گرفته می شود. در این فرایند، قسمت باقیمانده میوه از نظر مواد مغذی ارزش بالایی دارد. در واقع تحقیقات جدید نشان داده اند خوردن 9 میوه خشک برای لاغری با رژیمی سالم و کاهش چاقی در ارتباط است:

بادام: محققان بر این عقیده‌اند که رابطه‌ای بین چربی‌های غیر‌اشباع موجود در بادام و سوزاندن چربی‌های شکم وجود دارد. چربی‌های غیراشباع دارای میزان اکسیداسیون بالایی هستند که می توان چربی‌های احشایی را از بین ببرد. البته لازم به ذکر است که این افراد همگی رژیم غذایی کم کالری داشتند اما اگر میخواهید اندازه دور شکمتان کاهش یابد به برنامه غذایی خود بادام اضافه کنید.

یک میان وعده کم کالری محسوب می شود و ۱۰۰ گرم از آن حاوی ۵۷۶ کیلو کالری است. مصرف روزانه ۲۰ تا ۳۰ گرم بادام برای بهره بردن از منافع سلامتی آن کافی است. بادام به کاهش سطح ال دی ال یا کلسترول بد کمک می کند و ویتامین ای موجود در آن برای کاهش وزن مفید است.

گردو: حاوی ۶۵۴ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم است. این میزان گردو ۲ و نیم گرم اسیدهای چرب امگا ۳، ۴ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر به بدن می رساند. یکی از بهترین میوه های خشک برای کاهش وزن، گردو است.

گردو سرشار از چربی های مفید است . چربی های مفید چربی هایی هستند که کلسترول بد خون را پایین آورده و کلسترول خوب خون را بالا میبرد . گردو باعث محافظت از پوست ، استحکام استخوان ، تنظیم متابولیسم بدن ، تقویت هوش و حافظه ، درمان کننده درد مفاصل ، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن ، تنظیم کننده فشار خون و مفید برای پوست و مو است 

فندق: یک منبع غنی از فیبرهای غذایی و چربی های سالمی است که در کاهش وزن مشهور هستند. ۱۰۰ گرم از این محصول ۶۲۸کیلوکالری و ۱۰ گرم فیبر دارد.

فیبر در فندق در بهبود یبوست و همچنین پاکسازی سیستم گوارش موثر است. طبق تحقیقات انجام شده مغزهای خوراکی به دلیل وجود مواد مغذی و چربی مفید باعث کاهش وزن می‌شوند.

زردآلوی خشک: زردآلوی خشک می تواند جلوگی گرسنگی شما را تا حداقل ۵ ساعت بگیرد. این میوه خشک همچنین سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. ۱۰۰ گرم زردآلوی خشک تنها ۲۰۰ کیلوکالری دارد و یکی از بهترین میوه های خشک برای کاهش وزن است.

خرما: خرما غنی از ویتامین ب ۵ برای افزایش استقامت است. هر ۱۰۰ گرم خرمای خشک تنها ۲۸۲ کیلو کالری دارد و یک میان وعده خوب برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند و می خواهند از پرخوری جلوگیری کنند.

پسته: سرشار از پروتئین، ویتامین ها، چربی های سالم، آهن، منیزیم و … است و هر ۱۰۰ گرم از آن ۵۶۲ کیلوکالری به بدن می رساند. تقریبا نیم فنجان پسته ۱۷۰ کیلو کالری دارد.

اسیدهای چرب اشباع نشده و پروتئین زیاد پسته می تواند باعث افزایش انرژی در هنگام استراحت و رژیم شود. با این حال، چندین ترکیب فعال زیستی دیگر در پسته وجود دارد که می تواند افزایش وزن را کاهش دهد. مصرف پسته به میزان کنترل شده و متعادل در رژیم لاغرى بلامانع است و مى تواند مزایایى را در جهت کاهش وزن و کاهش ترى گلیسرید خون به همراه داشته باشد.

البته به شرط آن که افراط نشود، هر دانه پسته دارای 8 گرم کالری است و مصرف روزانه حدود ۵٠ گرم پسته کفایت مى کند و ارزش غذایی پسته خام نیز بیشتر از پسته شور است. پسته مناسب براى رژیم بدن است و براى افرادى که ناراحتى قلبى دارند بسیار مناسب است.

آلوی خشک: حاوی الیافی برای بهبود دستگاه گوارش و حفظ سلامت روده است و به بدن برای رهایی از مواد سمی کمک می کند و باعث کاهش وزن می شود. هر ۱۰۰ گرم از این محصول ۲۴۰ کیلو کالری دارد.

کشمش: یکی از محبوب ترین محصولات خشک شده برای کاهش وزن است. کشمش غنی از ید است و می تواند میان وعده ای مفید و کم نمک باشد. هر ۱۰۰ گرم از این محصول ۲۹۹ کیلو کالری دارد و تنها حاوی ۰.۵ گرم چربی است.

فیس نم 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

16 − 9 =