آموزش اولین شنا برای مبتدی + کلیپ

آموزش شنا سوئدی برای مبتدی ها | فواید شنا سوئدی

آموزش اولین شنا برای مبتدی + کلیپ

انواع شنا سوئدی نحوه اجرای صحیح حرکات

غیر از شنا سوئدی استاندارد که تقریبا همه با آن آشنا هستیم. انواع دیگری از شنا سوئدی وجود دارد. که ما سعی کرده ایم در این مقاله علاوه بر معرفی آنها نحوه صحیح انجام هر کدام را به صورت تصویری آموزش دهیم.

1- شنا اصلاح شده :

این حرکت مناسب افراد مبتدی و تازه‌کاران که قادر با انجام شنا استاندارد نمی‌باشند، است. در این حرکت زانوها بر روی زمین قرار می‌گیرد . در این حالت یا پاها کنارهم است و یا اینکه پاها را از موچ بر روی هم می‌اندازیم.

شنا اصلاح شده

طریقه صحیح حرکت:

شنا سوئدی اصلاح شده

2- شنا دست باز :

در این حالت دستها از حالت استاندارد بازتر است یعنی از عرض شانه ها بازتر. در این حرکت فشار بیشتری بر روی شانه ها و سینه  است.

شنا سوئدی دست باز

نحوه اجرای صحیح حرکت :

شنا سوئدی دست باز
آموزش شنا سوئدی برای مبتدی ها | فواید شنا سوئدی

3- شنا دست بسته :

شنا دست بسته

این حرکت برعکس حرکت قبل دستها از حالت استاندارد جمع تر است ، تقریبا دستها زیر سینه  طوری کنار هم قرار می‌گیرند که انگشتان سبابه و شست همدیگر را لمس می‌کنند، و یک لوزی را تشکیل می‌دهند. این حرکت برای عضلات سه سر بسیار مناسب است.

نحوه اجرای صحیح حرکت

شنا سوئدی دست بسته

4- شنا با نیمکت :

در این حرکت پاها را بالاتر از سطح بدن مثلا روی یک نیمکت قرار می‌دهیم. ولی حالت دستها مثل حالت شنا استاندارد است. این حالت نسبت به شنا استاندارد میزان قدرت بیشتری می‌خواهد. هر چه ارتفاع بیشتر باشد، شانه ها ، قفسه سینه و عضلات اصلی بدن بیشتر درگیر می‌شوند.

شنا با نیمکت

نحوه اجرای صحیح حرکت

شنا سوئدی با نیمکت

5- شنا سوئدي پلايومتريک (Plyometric):

این شنا سوئدی یک حالت تمرین برای افراد حرفه‌ای است و زمانی باید این حرکت را انجام دهید که از قدرت بالاتنه خود مطمئن هستید. برای انجام این حرکت بدن را در حالت شنا سوئدی استاندارد قرار دهید با این تفاوت بعد از حالت بالا آمدن بدن   یعنی قبل از دوباره پایین رفتن باید دو کف دست را به هم بزنید.

نحوه اجرای صحیح حرکت:

شنا سوئدیPlyometric

6- شنا با یک دست :

برای انجام این حرکت، یک دست خود را در پشت خود قرار داده و با یک دست حرکت شنا را به طور کامل انجام دهید. سپس دست خود را عوض کرده و دوباره این حرکت را انجام دهید.

شنا سوئدی با یک دست

7 – شنا با یک پا :

یکی دیگر از انواع شناسوئدی، انجام حرکت با یک پا است، به این صورت که یک پای خود را از روی زمین بلند کرده و فقط با یک پا حرکت شنا سوئدی را انجام دهید.

شنا سوئدی با یک پا

8- شنا سوئدی روی دیوار :

این حرکت برای افرادی که نمی توانند حرکت شنا را بر روی زمین انجام دهند مناسب است. به این صورت که روبروی یک دیوار ایستاده و دو دست خود را به دیوار زده و حرکت شنا را انجام دهید. اگر می‌خواهید حرکت کمی سخت تر شود، فاصله‌ی پاهای خود را از دیوار بیشتر کنید.

شنا روی دیوار

غیر از این حالت های شنا سوئدی که گفته شد، اگر بخواهید خود را به چالش بکشید انواع دیگر شنا سوئدی وجود دارد که بسته به میزان قدرت بدنی و تبحر شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.

فواید حرکت شنای سوئدی

۱- شنای سوئدی باعث افزایش انعطاف پذیری می‌شود:

زمانی که بدن را پایین می آورید عضلات کمر کشیده می‌شوند و زمانی که بدن را به سمت بالا هل می‌دهید عضلات دو سر کار می‌کنند. انجام مرتب این حرکت باعث افزایش انعطاف پذیری می‌شود و احتمال آسیب‌دیدگی را کاهش می‌دهد.

۲- بهبود بخشیدن به دستگاه قلبی ـ عروقی:

شنای سوئدی باعث می‌شود که قلب سریع‌تر کار کند و خون بیشتری به بافت‌های عضلانی پمپاژ شود. بنابراین انجام این حرکت بر کار کرد قلب و عروق نیز تاثیرگذار است.

افرادی که زیاد پشت میز می‌نشینند، می‌توانند حرکت شنای سوئدی را در برنامه ورزشی خود قرار دهند. نشستن بیش از حد باعث می‌شود که عضلات بالاتنه ضعیف شوند.

آشنایی با فواید و خطرات شنای سوئدی | ساعدنیوز

۳- کالری سوزی:

معمولا حرکت شنای سوئدی به عنوان حرکت چربی سوز نام برده نمی‌شود اما این حرکت باعث سوزاندن کالری می‌شود.

۴- افزایش تستسترون:

با افزایش سن، ترشح هورمون‌ها در بدن تغییر می‌کند. در مردان میزان ترشح تستسرون کاهش پیدا می‌کند.

انجام حرکات ورزشی همچون شنای سوئدی ترشح هورمون‌ها را منظم می‌کند.

۵-کاهش احتمال پوکی استخوان:

پوکی استخوان با کاهش تراکم استخوان ایجاد می‌شود. داشتن تغذیه سالم و انجام ورزش از کاهش تراکم استخوان جلوگیری می‌کنند. شنای سوئدی ورزشی مناسب برای جلوگیری از این بیماری است.

۶-کاهش احتمال آسیب‌دیدگی:

معمولا آسیب‌دیدگی شانه و کمر در افرادی ایجاد می‌شود که انعطاف پذیری زیادی ندارند.

انجام شنای سوئدی باعث می‌شود که بدن قدرتمندتر و انعطاف پذیرتر شود. به ‌این‌ ترتیب توانایی انجام حرکات پیچیده‌تر را بدون آسیب‌دیدگی پیدا می‌کنند.

فیس نم

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

13 − یک =