معرفی چند صبحانه سریع و ساده + طرز تهیه

معرفی چند صبحانه سریع و ساده + طرز تهیه

برای تهیه صبحانه به‌ صورت ساده و سریع ما در این جا چند مدل مدل صبحانه را به شما معروفی می‌کنیم که خیلی سریع تهیه می شود . این صبحانه برای افراد شاغل و کارمند بهترین گزینه است.

با فیس نم همراه باشید و این غذا ها را با ما تجربه کنید

طرز تهیه صبحانه فریتاتا با سبزیجات

طرز تهیه ۴ نوع صبحانه سریع و خوشمزه

مواد لازم:

۶ عدد تخم مرغ

۳ عدد فلفل دلمه‌ای

۱ عدد پیاز

۲۰۰ گرم کلم بروکلی

۲۰۰ گرم لوبیا سبز

۱/۴ لیمو

۵۰ میلی لیتر روغن زیتون

۲ حبه سیر

۵۰ گرم کره

نمک، فلفل سیاه و سفید و ادویه جات ترش

طرز تهیه:

تخم مرغ را با نمک و ادویه مخلوط کنید و هم بزنید.

کلم بروکلی را به گل‌های کوچک تقسیم کنید. فلفل را بشویید و به نوار‌های نازک تبدیل کنید. پیاز را به شکل نیمه ماه ببرید.

سیر را برش دهید و با آب لیمو و روغن زیتون مخلوط کنید.

پیاز را تا زمانی که نرم شود با کره سرخ کنید. کلم بروکلی را به آن اضافه کنید و یک دقیقه دیگر آن را سرخ کنید. فلفل و لوبیا سبز را به ظرف اضافه کنید و همه چیز را برای یک دقیقه سرخ کنید. سپس سیر افزوده شود و ۳۰ ثانیه بعد، تخم مرغ را اضافه کنید.

زمانی که تخم مرغ کمی سفت شد، فریتاتا را در فر که از قبل روشن کرده اید قرار دهید و آن را هفت تا ده دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بپزید. قبل از خوردن، نمک و فلفل را به همراه سبزی خرد شده روی آن بریزید

كوكوی آویشن

آویشن، گیاهی با طبع گرم است كه مصرف آن باعث ایجاد آرامش و رفع اضطراب میشود. شروع روز با خوردن صبحانه‌اي كه خاصیت آرام‌بخشی دارد، میتواند بسیار مطلوب باشد. آویشن، مدر و ضدعفونی‌كننده مجاری ادراری هم هست.

خواص ضد‌میكروبی، ضد‌قارچی و ضد‌انگلی آن هم به اثبات رسیده است. كوكوی آویشن كه بیشتر در مناطق مركزی ایران طرفداران زیادی دارد، كمتر از 5دقیقه آماده می شود و بسیار هم خوشمزه و مقوی است.

مواد لازم برای یك نفر :

طرز تهیه صبحانه ساده و سریع

طرز تهیه :
تخم‌مرغ، آرد، نمك و پودر آویشن رابه‌مدت یك دقیقه با چنگال بزنید. روغن را داخل تابه بریزید و آنرا حدود 30ثانیه روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. مایه آماده شده را داخل تابه بریزید ودر آنرا بگذارید. حرارت را پایین بیاورید و بعد از 2دقیقه در تابه را بردارید و كوكو را برگردانید. یك دقیقه دیگر در تابه را ببندید و سپس كوكوی شما در كمتر از 5دقیقه آماده است.

همراهان :
گوجه‌فرنگی تازه‌اي كه با چند قطره آبلیمو، آب نارنج یا آبغوره طعم‌دار شده باشد، بهترین همراه این صبحانه است.

نان شکلاتی


طرز تهیه ۵ نوع صبحانه سریع و خوشمزه

برای درست کردن این نان‌شکلاتی‌های خوشمزه، ابتدا نان صبحانه گرد را از وسط نصف کنید. بعد روی آن مقداری سریال صبحانه یا گندمک بریزید. مقداری عسل به آن اضافه کنید و یک بیسکویت شکلاتی یا یک قاشق شکلات صبحانه به همراه یک بیسکویت را روی آن قرار دهید. حالا نان‌ها را یک دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا شکلات و عسل نرم شده و با هم مخلوط شوند.

پیشنهاد شده : بهترین نوشیدنی های صبحگاهی | مراحل تهیه

کلوچه پنیر و مرغ

طرز تهیه ۴ نوع صبحانه سریع و خوشمزه

مواد لازم:

۲ عدد سینه مرغ

۱ فنجان پنیر رنده شده

۱/۲ فنجان آرد

۱/۲ فنجان شیر

۲ عدد تخم مرغ

۴ قاشق غذاخوری خامه ترش

ادویه جات و سبزی

طرز تهیه:

پنیر، شیر، تخم مرغ، خامه ترش و ادویه جات را هم مخلوط کنید.

سینه مرغ را تا جایی که نرم شود در آب بجوشانید و گوشت آن را به شکل تکه‌های مکعبی خرد کنید.

مرغ و سبزی خرد شده را به خمیر اضافه کنید. کاملا مواد را با هم مخلوط کنید.

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. قالب را با مخلوط پر کنید و در فر قرار دهید. مدت پخت کلوچه ۱۵ دقیقه می‌باشد.

ساندویچ نان و پنیر و گردو

بیشتر ما نان و پنیر رابا شكل سنتی آن تصور می‌كنیم اما همین صبحانه سنتی می تواند به‌سادگی شكل و طعم جدید و متفاوتی به‌خود بگیرد. به اندازه یك قوطی كبریت یا 30تا 40گرم پنیر می تواند معادل یك واحد لبنیات محسوب شود و مقداری از نیاز بدنمان به پروتیئن را هم تأمین كند.

بهتر است نان تستی كه قرار است برای تهیه این غذا مورد استفاده قرار بگیرد، تست سبوس‌دار باشد.

نان‌هاي سبوس‌دار، فیبر بیشتری دارند و میتوانند ما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه‌دارند. ضمن اینكه فیبرهای غذایی با تحریك حركات دودی روده‌ها، تاحد قابل‌قبولی جلوی ابتلا به یبوست را هم میگیرند.

مواد لازم برای 1نفر :

طرز تهیه صبحانه ساده و سریع

طرز تهیه :
پنیر را روی هر 4نان‌ تست بمالید. روی 2 شماره از نان‌هاي تست رابا گردوهای خردشده بپوشانید. 2نان دیگر را روی این تست‌هاي گردویی بگذارید. این 2ساندویچ رابه‌مدت 2تا 3دقیقه داخل دستگاه ساندویچ‌ساز قرار دهید. در عرض كمتر از 5دقیقه، ساندویچ داغ نان و پنیرتان كه بوی گردوی حرارت‌دیده آن فضا را پر می‌كند، آماده است.

همراهان :

این صبحانه داغ و خوشمزه رابا یك لیوان چای شیرین، تكمیل كنید.

طرز تهیه ۵ نوع صبحانه سریع و خوشمزه

نان تست شده هم مزه خوبی دارد و هم هضم آن راحت‌تر است. اگر توستر ندارید لازم نیست نگران تست کردن نان باشید. شما می‌توانید مقداری کره دو طرف نان بمالید و آن را در تابه داغ قرار دهید. نان را چند بار برگردانید و صبر کنید تا کره نان را سرخ و برشته کند. می‌توانید روی این نان‌های تست کره‌ای کمی خاک قند بپاشید و با مربای تمشک آن را سرو کنید. البته این نان‌ها با پنیر هم بسیار خوشمزه خواهند شد.

کرپ قارچ

طرز تهیه ۵ نوع صبحانه سریع و خوشمزه

کرپ یک صبحانه معروف فرانسوی است. برای درست کردن خمیر کرپ لازم است ۱۵۰ گرم آرد را با دو لیوان شیر و یک تخم‌مرغ و کمی نمک مخلوط کنید تا صاف و یک‌دست شود. بعد با ملاقه مقداری از آن را در تابه که آن را کمی چرب کرده‌اید، بریزید و صبر کنید خودش را بگیرد. بعد آن را در ظرف قرار دهید، مقداری قارچ تفت داده شده، نخودفرنگی، گوجه‌فرنگی و هر سبزی دیگری که دوست دارید درون آن بریزید.

کاسرول صبحانه فرانسوی

طرز تهیه ۵ نوع صبحانه سریع و خوشمزه

ابتداپنج فنجان خمیر نان باگت را در سینی فر چرب شده پهن کنید. در یک ظرف بزرگ چهار عدد تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری وانیل، یک چهارم فنجان شکر، یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک و نیم فنجان شیر مخلوط کنید و روی خمیر بریزید.

بعد یک قاشق چایخوری کره مارگارین را ذوب کنید و روی مخلوط تخم مرغ بریزید سپس دو قاشق غذا خوری گردوی پودر شده و دو قاشق غذاخوری کشمش را روی مخلوط خوب پخش کنید سپس آن را به مدت ۱۵ دقیقه در فر ۱۷۰ درجه قرار دهید تا کاملا برشته و طلایی رنگ شود.

 پنکیک پنیر با موز و عسل

طرز تهیه ۴ نوع صبحانه سریع و خوشمزه

مواد لازم:

۲۰۰ گرم پنیر خامه‌ای

۱ عدد تخم مرغ

۱ عدد موز

۳ قاشق غذاخوری آرد

وانیل

۳ قاشق غذاخوری روغن

۲ قاشق غذاخوری شکر

نمک

عسل

طرز تهیه:

پنیر، موز، تخم مرغ، وانیل و شکر را در مخلوط کن بریزید تا زمانی که به یک خمیر نرم تبدیل شود آن را هم بزنید.

۱ قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس بقیه آرد را هم در آن بریزید تا خمیر کمی سفت شود.

روغن را در تابه گرم کنید و خمیر را با یک قاشق غذا خوری در آن قرار دهید تا پنکک‌های کوچک بپزد.

هر دو طرف پنکیک را برای دو تا سه دقیقه سرخ کنید.

پنکیک‌های پخته را با برش‌های عسل و موز تزئین کنید.

 پیتا مرغ و سبزیجات

طرز تهیه ۴ نوع صبحانه سریع و خوشمزه

مواد لازم:

۴ نان پیتا نازک

۱ هویج متوسط

۲ خیار کوچک

فیله مرغ

نمک و فلفل

۱/۲ قاشق چای خوری فلفل قرمز

۱ فلفل دلمه‌ای متوسط

۱۰۰ گرم کاهو

خامه ترش یا هر سسی که دوست دارید

طرز تهیه:

هویج را رنده کنید یا آن را به شکل نوار‌های باریک برش دهید. خیار را نیز به شکل نوار‌های باریک ببرید.

فیله مرغ را به شکل مکعب خرد کنید.

یک قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه بریزید تا گرم شود. سپس هر طرف مرغ را برای پنج تا هفت دقیقه سرخ کنید. آن‌ها را در یک کاسه قرار داده و برای گرم نگه داشتن آن‌ها روی ظرف یک درپوش بگذارید.

فلفل دلمه‌ای را داخل یک تابه قرار داده و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید و تا زمانی که نرم و ترد شود آن را سرخ کنید.

نان پیتا را با روغن چرب کنید و تمام مواد را در آن قرار دهید و دو سانتی متر از لبه نان را خالی بگذارید. سپس این لبه را به سمت داخل بپیچانید جوری که مواد پوشانده شود.

حال نان را یک رول کرده و فورا آن سرو کنید.

املت اسفناج

طرز تهیه ۵ نوع صبحانه سریع و خوشمزه

نصف پیمانه آرد را الک کرده، با مقداری نمک مخلوط کنید. یک عدد تخم مرغ را با یک پیمانه ماست، یک قاشق آب و یک قاشق روغن مخلوط کنید. حالا مخلوط آرد و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید.۵۰۰ گرم اسفناج پخته و را همراه نوک قاشق جوز هندی رنده شده به این مواد بیفزایید.

به این ترتیب مایه املت آماده می‌شود. روغن را درتابه نچسبی بریزید و سه عدد پیازچه را در آن کمی تفت دهید. یک پیمانه خامه به همراه چهار قاشق سوپخوری ماست شیرین و یک قاشق سوپخوری پنیر پیتزای رنده شده را با هم مخلوط کنید. حالا مخلوط تخم مرغ را در تابه بزرگ روغنی بریزید و بعد از سه دقیقه مخلوط اسفناج را همراه تکه‌های نان به آن اضافه کنید و روی همه مواد خامه را اضافه کنید و درب آن را بگذارید.

 املت دانشجویی

مدت‌هاست كه املت تهیه شده با رب، لقب املت دانشجویی را یدك می‌كشد اما این املت، هم در مدت كوتاهی آماده می شود و هم با كمی خلاقیت، طعم منحصر به فردی به‌خود می گیرد. رب گوجه‌فرنگی مانند خود گوجه‌فرنگی حاوی لیكوپن فراوانی است. مصرف این آنتی‌اكسیدان بسیار مفید به پیشگیري از ابتلا به سرطان، مخصوصا سرطان پروستات، كمك می‌كند.

اگر روغن مصرفی‌تان هم كانولا یا كلزا باشد، میتوانید از دریافت اسیدهای چرب امگا3در وعده صبحانه مطمئن شوید و به این ترتیب، سلامت قلب و عروق‌تان را تضمین كنید.

مواد لازم برای 1 نفر :

طرز تهیه صبحانه ساده و سریع

طرز تهیه :
روغن را درون تابه بریزید و 30 ثانیه اجازه دهید تا گرم شود. رب، نمك و فلفل سیاه را اضافه كنید و آنرا 2دقیقه تفت بدهید. مرزه و ترخون رابه رب بیفزایید و 30ثانیه دیگر آنرا تفت بدهید.

حالا تخم‌مرغ را روی رب بشكنید، تفت مختصری بدهید و حدود 2دقیقه بدون هم زدن اضافی، اجازه بدهید تا تخم‌مرغ بپزد. حالا املت شما ظرف مدت فقط 5دقیقه حاضر است.

همراهان :
پیاز خام كه سرشار از ویتامین C است، همراه خوبی برای این صبحانه محسوب می شود. شما می توانید با یك آدامس نعنایی از شر بوی پیاز قبل از خروج از خانه رها شوید. اگر دوست ندارید، خیار طعم‌دار شده با آبلیمو را همراه این صبحانه فوق‌العاده كنید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

نوزده − 15 =