دراز و نشست را چگونه انجام دهیم؟

دراز و نشست را چگونه انجام دهیم؟

یکی از حرکات چالش برانگیز در ورزش، انجام دراز و نشست است، یکی از تمریناتی که از کودکی در مدرسه از ما خواسته شده و شاید هنوز هم بعد از گذشت چندین سال نتوانیم آن را درست انجام دهیم، دراز و نشست یکی از حرکات پایه ای برای تناسب اندام و آمادگی جسمانی است که هر فردی که قصد ورزش را دارد باید در همان ابتدای راه این حرکت سخت و البته مفید را یاد بگیرد؛

اما چگونه؟ دراز و نشست همانطور که می‌دانید بسیار برای تقویت عضلات شکم مفید است و اگر شما قصد دارید تا در مدت کمی لاغر شوید، این حرکت را باید در اولویت حرکات ورزشی و تمرینی خود قرار دهید و حتما مربی به شما گوشزد می‌کند تا این حرکت را به درستی انجام دهید، زیرا اشتباهات رایجی برای انجام این حرکت وجود دارد که می‌تواند از تاثیرات این حرکت کم کند و شما در پایان نتیجه دلخواه خود را دریافت نکنید.

پیشنهاد مطالعه : لاغری سریع با این مقاله معتبر

در ادامه با فیس نم همراه باشید، تا بگویم چگونه باید به طور صحیح این حرکت را اجرا کنید و از اینکه این حرکت چقدر ساده است و شما آن را سخت تصور می‌کردید، متعجب خواهید شد.

دراز و نشست را چگونه انجام دهیم؟| مجله خبری دکتر سلامی

هر کاری در ابتدا سختی خودش را دارد:

بیایید واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم، اینکه هر کاری حتی انجام صحیح دراز و نشست برای رسیدن به تناسب اندام هم در ابتدای کار سختی خودش را دارد؛ اما شیرینی انجام صحیح این حرکت در پایان کار می‌تواند جبران تمامی سختی ها  و البته تمرینات پی در پی باشد؛ اما نگران این سختی نباشید؛ با روش صحیح انجام این حرکت  که در ادامه خواهیم گفت،  این سختی کمتر خواهد شد؛ تنها لازم است که شما برای انجام صحیح این حرکت آماده باشید.

دراز و نسشت یک حرکت عالی برای تقویت عضلات شکم شما

دراز و نشست را تا بحال تمرین کرده اید؟

همه ما قطعا تا بحال این حرکت را یکبار امتحان کرده ایم، شاید در مواردی شما چندین بار این حرکت را رفته باشید و البته که در بسیاری از مواقع در شک هستید که آیا این حرکت را درست انجام میدهید یا خیر؟ بسیاری از افراد هستند که این حرکت را اشتباه انجام داده و با این چالش روبرو هستند، که چرا با وجود اینکه این حرکت را در تعداد بالا در روز و یا زمان های تمرینی خود انجام می‌دهند، تاثیر دلخواه را دریافت نمی‌کنند و یا چرا این حرکت باعث درد در دیگر مفاصل مانند گردن آن ها می‌شود؟

پاسخ همه این سوالات را در ادامه میدهیم، اما بهتر است که قبل از پرداختن به اصل حرکت، کمی درباره فواید این حرکت و اینکه تا چه حد میتواند به مصرف کالری روزانه شما کمک نماید و چه تاثیراتی بر کدام اندام ها دارد؛ بیشتر بگوییم تا شما بدانید با چه حرکت فوق العاده ای برای انجام تمرینات روزانه خود روبرو هستید و به جای حذف کردن آن به دلیل سختی انجام آن، تعداد دفعات انجام این حرکت را تمرینات روزانه خود بیشتر نمایید.

دراز و نشست عضلات شما را قوی خواهد کرد:

عضلات شکم یکی از کاربردی ترین عضلات بدن است که سلامت بدن شما را در طول روز حمایت می‌کند، تجمع چربی ها در این ناحیه، می‌تواند یک موضوع ناراحت کننده برای هر فردی باشد و اینکه بیشتر از هر جای دیگر از بدن دچار این تجمع می‌شود، می‌تواند یکی از دلایلی باشد که توجه بیشتری به این ناحیه شود، تناسب اندام هم به معنای از بین بردن چربی های اضافه و البته بالا بردن قدرت عضلات است.

شاید گفتن قدرت عضلات برای شما یادآور ورزشکاران بدنساز باشد، اما اینگونه نیست و هر فردی جدا از ورزش بدنسازی نیاز دارد تا عضلات قوی داشته باشد تا بتواند زندگی راحت تری را تجربه نمایید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هنگام برخاستن از رختخواب خود در ابتدای روز دچار مشکل هستید و یا در هنگامی که نشسته اید، برخاستن  برای شما سخت است،

این حرکت می‌تواند شما را از این اوضاع نجات دهد و عضلات شما را قوی نماید و نشستن و برخاستن را در طول روز برای شما آسان‌تر کند. علاوه بر این مقدار کالری که شما در هر 15 دقیقه انجام دراز و نشست مصرف می‌کنید، 120 کالری است.

۸ روش صحیح انجام دراز نشست برای داشتن شکمی ‌تخت - مجله خبری دکتر سلامی

دراز و نشست و صحیح را یکبار برای همیشه به درستی یاد بگیرید:

  • ابتدا باید روی سطح کاملا صافی دراز بکشید و کف پاهای خود را به طور کامل روی زمین بگذارید و ثابت نگه دارید.
  • پاهای خود را تا جایی که خودتان احساس میکنید به خوبی حرکت را میتوانید انجام دهید، خم کنید.
  • دست های خود را در کنار گوش خود قرار دهید ( هرگز آن ها را نگیرید و تنها قرار دهید!) و یا روی قفسه سینه خود قلاب کنید و سعی کنید تا بالا تنه خود را به به طور کامل از زمین جدا کنید، بدون اینکه کف پاهایتان از زمین جدا شود.
  • تا جایی باید بدن خود را بالا آورید که فاصله بین بالا تنه و پاهای شما شکل V را ایجاد کند.

انجام صحیح دراز و نشست میتواند در مدت کوتاهی به تناسب اندام شما کمک نماید.

تنفس در هنگام انجام دراز نشست برای تناسب اندام بهتر:

باید در این حرکت به تنفس خود نیز اهمیت دهید و به یاد داشته باشید که تنفس صحیح در این حرکت میتواند به مصرف کالری و خسته نشدن در این حرکت به شما کمک نماید و باعث شود تا تعداد بیشتری از این حرکت را بدون خستگی انجام دهید؛ اما تنفس به چه صورت است؟

دم: زمانی که بالا تنه خود را بالا می آورید، باید کمی مکث کنید و دم بگیرید.

بازدم: هنگام بالا در حین انجام حرکت، عمل بازدم را انجام دهید.

مواردی که شما باید در هنگام انجام دراز و نشست به آن توجه کنید!

پیشنهاد مطالعه : فواید راه رفتن سریع برای سلامتی

در ابتدا کمک بگیرید: شاید در ابتدای انجام حرکت برای شما سخت باشد تا کف پای خود را روی زمین ثابت نگه دارید، برای این میتوانید در ابتدا پاهای خود را ثابت کنید، زیر هر وسیله ای که بتواند فشار وارد شده را تحمل کند، توجه داشته باشید که این وسیله باید تا حدی سنگین باشد تا احتمال آسیب وجود نداشته باشد، می‌توانید پاهای خود را زیر مبل را میز و … ثابت کنید و چندین حرکت ابتدایی را با این وضعیت بروید و هنگامی که مسلط شدید خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید.

اگر برای ثابت نگه داشتن پاهای خود از فرد دیگری کمک می‌گیرید به یاد داشته باشید که که این فرد تنها باید مچ پای شما را ثابت نگه دارد؛ زیرا گرفتن پشت ساق پا می‌تواند به بلند شدن شما کمک نماید و این میتواند روند یادگیری شما را کند نماید.

هرگز دستان خود را پشت گردن نبرید: یکی از اشتباهات رایج در انجام دراز نشست، این است که افراد با کمک دستان خود سعی در بلند کردن بالا تنه خود دارند و به گردن خود فشار وارد می‌کنید و این باعث می‌شود تا بعد از مدتی احساس کنید که گردن شما درد میکند.

دستان خود را رها نکنید: آزاد بودن دستان و بلند شدن با کمک آن ها، اشتباه رایجی است که افراد دچار آن می‌شود؛ زیرا با این کار دراز و نشست برای شما آسان خواهد شد و تاثیر واقعی خود را نخواهد داشت.

گرفتن عضلات شکم در روزهای اول طبیعی است: انجام این حرکت در روز های ابتدایی می‌تواند باعث گرفتگی عضلات شکم شما شود، این گرفتگی در روزهای آینده با انجام دوباره حرکت رفع خواهید شد؛ پس جای نگرانی نیست.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

3 − 3 =