فواید راه رفتن سریع برای سلامتی، فوایدی که شما را شگفت زده خواهد کرد

فواید راه رفتن سریع برای سلامتی، فوایدی که شما را شگفت زده خواهد کرد:

همه ما به خوبی میدانیم که راه رفتن یا همان پیاده روی به طور روزانه چقدر می‌تواند برای سلامت و تناسب اندام ما مفید باشد  و شاید افرادی در اطراف ما هستند که به طور مرتب و روزانه به ورزش پیاده روی می‌پردازند؛ اما آیا فقط تماشاگر بودن و یا تعریف از دیگران که چقدر خوب که هر روز به پیاده روی میروند، کافی است؟ چه زمانی خودتان می‌خواهید دست بکار شوید و برای تناسب اندام و سلامتی خود تلاش کنید؟ شاید بسیاری از افراد به بهانه اینکه اضافه وزن ندارند؛ ورزش نکرده و از نظر آن ها ورزش برای افرادی با اضافه وزن بالا است، اما امروزه دیگر بحث تنها تناسب اندام نیست، بلکه سلامتی جسمی و روحی  شما است.

با ما در این مطلب که تنها چند دقیقه وقت شما را خواهد گرفت، همراه باشید؛ تا با فواید راه رفتن سریع برای سلامتی ارگان های بدن بیشتر آشنا شوید و بعد از خواندن این مطلب تصمیم به ورزش و راه رفتن سریع بگیرید.

بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است ؟ ، فواید راه رفتن سریع برای سلامتی، فوایدی که شما را شگفت زده خواهد کرد | مجله خبری دکتر سلامی

برای راه رفتن سریع و پیاده روی در طول روز، وقت ندارید؟

این روزها با وجود مشغله های زندگی و همچنین استرس ها و کارهایی که همگی باید سریع و در کمترین زمان ممکن انجام شوند، ورزش کردن و تلاش برای سلامتی به دلیل بالا بودن زمان نتیجه دهی آن، کار سختی به نظر میرسد و بسیاری از افراد می‌گویند کار و حرفه آن ها اجازه پیاده روی و راه رفتن سریع 30 یا 45 دقیقه ای به آن ها نمی‌دهد؛ البته حق دارند، اگر شما هم جزو این افراد هستید ما برای شما خبر خوشحال کننده ای داریم؛ تحقیقات نشان داده که چندبار پیاده روی 10 دقیقه ای می‌تواند همان تاثیری را برسلامتی بدن داشته باشد که یک پیاده روی 30 تا 45 دقیقه ای دارد. پس جای هیچ بهانه نیست و شما می‌توانید سلامتی کامل جسمانی و تناسب اندام را در کنار کار سخت خود داشته باشید.

سلامت قلب خود را با راه رفتن سریع، تضمین کنید:

با راه رفتن سریع به طور روزانه 82 درصد ابتلا به بیماری قلبی خود را کاهش دهید، شاید این کار در روز بیشتر از 20 دقیقه از وقت شما را نگیرد؛ اما می‌تواند تاثیراتی بر سلامتی قلب شما داشته باشد که به طور چشم‌گیری به سلامت و طول عمر مفید شما در آینده کمک نماید. فراموش نکنید که راه رفتن سریع یک همراه و دوست خوب برای قلب شما است و باعث جلوگیری از سکته قلبی میشود .

پیشنهاد خواندن : مدیریت و درمان سکته قلبی 
بهترین موقع برای پیاده روی چه زمانی است؟| مجله خبری دکتر سلامی

با راه رفتن سریع، با درد التهاب خود خداحافظی کنید:

آرتریت یا همان التهاب مفاصل از آن دسته دردهایی است که اگر ورزش نکنید با گذر زمان به سراغ شما خواهد آمد و می‌تواند باعث ناراحتی و سفتی مفاصل شما شود. با راه رفتن سریع از شر این درد ها خلاص شوید و حس خوبی را در طول روز به خود هدیه دهید. شما می‌توانید برای پیاده روی ابتدا گام های کوچک و با گذر چند دقیقه گام های خود را بلند و تند کنید اینگونه اگر مبتلا به این دردها باشید، فشار به مفاصل خود وارد نمی‌کنید و می‌توانید راحت تر شروع به راه رفتن کنید.

فشار خون را خود را کنترل نمایید:

همه ما به خوبی میدانیم با وجود فشارها و استرس های این روزها و البته تغذیه نامناسب، این روزها فشار خون یک بیماری رایج است و بیشتر افراد جامعه درگیر آن هستند، اما ما به شما پیشنهاد می‌دهیم به جای اینکه در آینده مجبور به مصرف قرص و یا پرهیز شوید، اکنون دست بکار شوید و از این آینده ناخوشایند خود جلوگیری کنید و سیستم قلبی عروقی خود را از همین حالا تقویت کنید.

پیشنهاد خواندن : 9 روش ساده برای کاهش فشارخون

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی - مجله خبری دکتر سلامی

راه رفتن سریع، جایگزینی مناسب برای پرهیز غذایی در دیابت نوع 2:

دیابت نوع 2، دیابتی است که در اثر بی تحرکی و چاقی و زمینه خانوادگی، ممکن است به سراغ هر شخصی بیاید، به یاد داشته باشید که دیابت نوع 2 تنها برای افراد مسن و بزرگسالان نیست و ممکن است در کودکان و نوجوانان نیز ایجاد شود و اکثر افراد دیابتی نیز به این نوع دیابت مبتلا هستند. پس قبل از اینکه به این اکثریت بپیوندید، دست بکار شوید و راه رفتن سریع خود را شروع کنید، علاوه براین افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند و مجبور به پرهیز غذایی اند، راه رفتن سریع روزانه می‌تواند به کنترل دیابت آن‌ها کمک نماید.

با راه رفتن سریع به طور روزانه، استئوبلاست های خود را زنده کنید:

استئوبلاست ها در واقع سلول هایی هستند که سلول های استخوانی را تولید می‌کنند، که این سلول ها به فشار های وارده واکنش مثبت داده و این به این معنا است، که با فشارهای وارد شده شروع به ساخت سلول های جدید کرده و همین باعث می‌شود تا استخوان های شما قوی تر شوند، با انجام پیاده روی و راه رفتن سریع به طور روزانه شما این فشار را به سلول های استخوانی خود وارد کرده و نتیجه مثبتی که این سلول ها به شما می‌دهند را حس خواهید کرد.

با راه رفتن سریع سایز هیپوکامپ مغز خود را افزایش دهید:

هیپوکامپ بخشی از مغز است که روی حافظه کلامی و یادگیری تاثیرگذار است و شما علاوه بر حفظ کردن مطالب و یادگیری، با ورزش کردن نیز می‌توانید این بخش را تقویت کنید. علاوه بر این بخش ورزش کردن و پیاده روی به طور روزانه می‌تواند به تمامی بخش های مغز شما تاثیر مثبت گذاشته و تحقیقات نشان داده است که معمولا افرادی که ورزش می‌کنند در تفکر و تصمیم گیری درباره مسائل بهتر  عمل می‌کنند.

پیاده روی بهتر است یا دویدن؟| مجله خبری دکتر سلامی

تناسب اندام دلیل اصلی برای پیاده روی و راه رفتن سریع بسیاری از افراد:

علاوه بر نقش زیادی که راه رفتن سریع می‌تواند در سلامت شما داشته باشد، می‌توانید تناسب اندام را با این ورزش سبک تجربه نمایید، راه رفتن سریع سایز کمر شما را کاهش دهد، باسن شما را کوچک کند و چربی های اضافی شکم شما در طولانی مدت از بین ببرد. به یاد داشته باشید که تناسب اندام در کنار روحیه خوب و البته سلامت روحی است که ارزشمند است، به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم برای رسیدن به تناسب اندام به جای اینکه تنها از رژیم های سخت و خسته کننده استفاده کنید، از ورزش و راه رفتن سریع برای سلامت جسمی و روحی خود بهره ببرید.

سخن پایانی :

با توجه به تمامی موارد گفته شده، دیگر جای هیچ تعلل نیست و هر چه زودتر بهتر است که پیاده روی و راه رفتن سریع خود را برای رسیدن به تناسب اندام و سلامت آغاز کنید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

5 × چهار =