غذاهای مناسب افطاری و سحری

غذاهای مناسب افطاری و سحری

بخور و نخور های سحر و افطار

اصل فلسفه ماه مبارک رمضان، پرهیزکاری و خودداری از هرگونه زیاده روری و در خوردن و آشامیدن است. این در حالی است که بسیاری از مردم با تصور طولانی بودن ساعات روزه داری، در وعده های افطار و سحر، بیش از حد ظرفیت خود از مواد غذایی برای جبران گرسنگی طولانی استفاده می کنند و به افزایش چربی و قند خون دچار می شوند.

متخصص تغذیه گفت :تغذیه مناسب و اهمیت به وعده های سحری و افطار، انرژی لازم برای فعالیت های روزانه را در بدن تأمین می کند. تنبلی در نخوردن وعده سحری، باعث می شود ذخایر بدن تا وعده افطار تمام شده قند خون ماهیچه ها خالی شود و احاساس ضعف را در بدن فرد ایجاد کند.

متخصص تغذیه خاطر نشان کرد:در مقابل کاهش قند خون، بدن افراد بر مبنای سن و توان بدنی واکنش های متفاوتی را از خود نشان می دهد.
وی عنوان کرد:آشامیدن آب به تنهایی در وعده سحر، کمکی به رفع تشنگی نکرده و سریع هضم می شود، اما میوه های پالپ دار سرشار از فیبر بوده و به عنوان ذخایر مناسب آب معرفی می شوند بنابراین توصیه می شود از میوه هایی مثل هندوانه، سیب و … در فاصله وعده های سحر تا افطار استفاده شود.

رژیم شیر و خرما چگونه است؟ بررسی تمام معایب این روش | فیس نم

شیر ماده غذایی مفید برای وعده سحری

 متخصص تغذیه تاکید کرد :وعده های افطار و شام باید از هم تفکیکی شوند چرا که بعد از مدت زمان زیاد، حجم بالای کربوهیدرات و کالری وارد بدن شده و احتمال افزایش چربی خون، با مصرف حجم بالای غذا بعد از چند ساعت گرسنگی وجود دارد ، پس احتیاط کنید .


اگر در ماه رمضان از سبزیجات استفاده میکنید حتما این مقاله خواص سبزیجات را مطالعه کنید


وی گفت:شیر از جمله مواد غذایی مفیدی است که بخش زیادی از کلسیم و پروتئین بدن را تأمین کرده و احساس سیری به فرد می دهد؛ بنابراین توصیه می شود افردای که مشتاق به خوردن غذا در زمان سحر نیستند، حتما از شیر و خرما در این وعده استفاده کنند.

متخصص تغذیه بیان کرد :اندازه بیش از حد در استفاده از برخی اقلام غذایی ماه رمضان مانند حلوا، شله زرد، حلیم و زولبیا و بامیه، می تواند مضر و حتی خطرناک باشد بنابراین باید جانب احتیاط را در خوردن این مواد رعایت کرده ، و قندهای طبیعی و ساده را جایگزین آن ها کنید.

فیس نم

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

5 × 1 =