۷ نکته برای محافظت ازسلامت پوست در ماه رمضان

۷ نکته برای حفظ سلامت پوست در ماه رمضان
۷ نکته برای حفظ سلامت پوست در ماه رمضان

۷ نکته برای محافظت ازسلامت پوست در ماه رمضان


داشتن رژیم غذایی مناسب و توجه به سلامت بدن در ماه رمضان اهمیت دارد. در این بین مهم‌ ترین زمینه میزان مصرف آب میباشد که اثر قابل قبولی روی کارکردهای بدن داراست.

همینطور ظاهر پوست به شدت به معیارآبی که مصرف می کنید وابسته می باشد به همین خاطر به‌ دنبال نکاتی را که رعایت آنان می تواند سلامت پوست شما را در زمان ماه رمضان ضمانت نماید ذکرمی کنیم. رعایت این نکات خصوصا در ماه‌های گرم‌تر سال که میزان نیاز بدن به آب بیشتر است اهمیت دارد  پس با فیس نم همراه باشید . 
۱- اصل نخستین؛ آب بنوشید!

نوشیدن آب کافی به نفع پوست شماست. دربین افطار و سحر دست کم هشت لیوان بنوشید. از نوشیدن آب میوه‌های گازدار یا این که شیرین مانند نوشابه و نوشیدنی و همینطور کافئین به خاطر تأمین آب بدن پرهیز کنید. در صورتی آب میل کردن را دوست ندارید، می‌توانید به جایش آب‌میوه بخورید یا این که با انداختن تکه‌های میوه در آب بیندازید دیتاکس درست نمایید و آب را مزه‌دار فرمایید. این عمل سیستم ایمنی بدن شمارا تقویت و سموم را دفع می‌نماید. همین طور بدن شما‌را هیدراته نگه میدارد و فاقد کالری میباشد.

ترکیبات عالی برای درست کردن دیتاکس و مزه دار کردن آب عبارتند از:

لیمو، خیار، نعناع

پرتقال ، زنجبیل، توت فرنگی

– زغال اخته، تمشک، نعناع، لیمو ترش

– پرتقال، لیمو ترش

– آناناس، نعناع ، پرتقال

پیشنهاد مطالعه : خواص پرتقال 

۲- شست‌ و شوی زیاد ممنوع!

در ماه رمضان به جهت روزه داری احتمال کمبود آب در پوست شما وجود داراست. با شستن بیشتراز حد صورت، این شرایط بدتر می‌گردد. در شرایطی که میخواهید پوست خود را خنک فرمایید، به جای آن از اسپری به کارگیری نمائید. برای خنک شدن بیشتر آن را در یخچال نگهداری نمایید.

۳- ضد آفتاب را فراموش نکنید

در ماه رمضان در فصل‌های گرم، مراقبت از پوست در برابر اشعه‌های شدید خورشید ضروری میباشد. در طی روز ضد آفتاب بزنید و در‌صورتی‌ که بیشتراز سه ساعت در بیرون از خانه می باشید، چنددفعه آن را انجام دهید.

۴- غذاهای موءثر برای پوست مصرف کنید

در‌حالتی که میخواهید پوستی براق و سالم حتی هنگام روزه داری داشته باشید، مصرف آنتی اکسیدان خود را در هنگام افطار و سحر افزایش دهید. غذاهایی بخورید که سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان می باشند مانند توت، بادام، شکلات تلخ. توت فرنگی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم پوست شما پس از یک روز ناشتایی است .

دراین مورد بخوانید:

چه‌گونه از گرسنگی زیاد در ماه رمضان جلوگیری کنیم؟

برای دریافت ویتامین D بیشتر این‌راه‌ها را امتحان نمایید

۵- پوست خویش را درمان کنید

هفته‌ای یک یا این که دو توشه از ماسک صورت استعمال فرمایید. همینطور، به طبعً لایه‌برداری منظم اعمال دهید. بسته به نوع پوست خود،
می توانید صورت خود را تا دو توشه در هفته لایه برداری نمایید. این به تمیز شدن منافذ مسدود گردیده یاری می‌نماید، و پوست شما صاف‌ خیس و براق خیس به نظرمی رسد. لایه‌برداری منظم گردش خون را در صورت شما تحریک می‌نماید. این فعالیت در قبال مراقبت آب بر روی پوست و پف کردن، به خصوص در صبح عالی میباشد. شستن صورت با آب سرد بعد از لایه‌برداری به مسدود شدن منافذ کمک می‌نماید.

۶- مرطوب کننده‌ی مناسب پوست

بعد از روال روزمره نگهداری از پوست، اساسی میباشد که پوست را مرطوب نمایید. از یک مرطوب کننده استفاده نمایید که کمبود آب مصرفی را در حین روز جبران نماید. افرادی که پوست کم آب دارا هستند بایستی از کرم‌ها یا این که روغن‌های غنی به کار گیری نمایند. در حالتی که پوست چربی دارید، از مرطوب کننده‌های شالوده ژل که دارای میزان زیادی آبرسانی می‌باشند استعمال نمائید.

پیشنهاد مطالعه : تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست ؟

۷- مکمل‌ها

بعد از اجرا کل این فرآیند، در صورتیکه هنوز احساس میکنید پوستتان فاقد مواد مفید یا این که ویتامین‌های خاصی میباشد، کامل کننده ‌های پوستی دربردارنده ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی میباشند که منجر بهبود این آیتم می شوند. مکمل‌هایی که برای پوست سالم پیشنهاد می‌شوند در بردارنده ویتامین سی ، ای و آ و همینطور سلنیوم و روی میباشند. دوزهای توصیه شده هر مکمل را هنگام افطار و سحر مصرف نمائید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

چهار × چهار =