حفظ کردن آب بدن در ماه رمضان با این راهکار ها

حفظ کردن آب بدن در ماه رمضان با این راهکار ها


یکی از موضوعات اصلی در روزه‌داری این میباشد که شخص روزه‌دار می بایست برای مراقبت سلامت خویش میزان آب بدن را نگهداری نماید. با فیس نم همراه باشید .

آن چه می تواند یک شخص روزه‌دار را اذیت نماید و به بدن او آسیب برساند، کم آبی می باشد. ماه رمضان سال جاری شاید در نقط ی اوج روزهای گرم سال نباشد ولی روز ها نسبتاً طولانی میباشد و در بعضا شهرها هوا گرم هم شد‌ه‌است. یکی موضوعات اساسی در روزه‌داری این میباشد که شخص روزه‌دار بایستی برای مراقبت سلامت خویش کاملا تلاش نماید و یکی‌از این موارد اساسی، حفظ میزان آب بدن میباشد.

حفظ کردن آب بدن در ماه رمضان با این راهکار ها
حفظ کردن آب بدن در ماه رمضان با این راهکار ها

علایم کم آبی بدن چیست؟

عدم تعادل در بین آب وارد شده به بدن و خارج شده از آن، یعنی دفع مقدار متعددی آب از بدن را کم آبی می گویند. زمانی که نفس می کشیم، هوا به همراه کمی آب از بدن بیرون می‌شود. زمانی که عرق می کنیم، کمی آب از دست می دهیم تا بدن سرد گردد. وقتی که ادرار و یا این که مدفوع میکنیم نیز مقداری آب را از دست میدهیم. این ها راه های دفع آب از بدن می باشند. شخص با نوشیدن مایعات کافی، آب از دست رفته بدن را جایگزین می نماید.

تشنگی، کاهش حجم ادرار، ادرار غلیظ، رنگ زرد تیره ادرار، لب های خشک، عدم تولید اشک، قطع تعریق، گرفتگی عضله‌ها تهوع و استفراغ، تپش قلب و سرگیجه علائم بی آبی خفیف میباشند که شخص روزه‌دار ممکن میباشد به آن هادچارگردد.


برای در گیر نشدن به بی آبی چه باید کرد؟

با رعایت نکات معمولی می‌توان آب بدن را در حین روز حفظ کرد. در میان افطار تا سحر آب مرکبات زیاد بنوشید البته تا حد ممکن از نوشیدن چای و قهوه پرهیز کنید به دلیل آنکه حاوی کافئین می‌باشند. وقتی که هوا گرم میباشد، در جاهای سایه راه بروید و بایستید. در هوای گرم لباس‌های نخی گشاد و با رنگ پر‌نور بپوشید. در هوای گرم، باد بزن به همراه داشته باشید. در وعده‌ی سحر از سرو غذاهایی که دربردارنده نمک و شکر زیاد می باشند پرهیز کنید. نمک و شکر سبب افزایش احساس تشنگی در زمان روز میشوند.

رسم است که روزه‌دار، روزه را با نوشیدن یک استکان چای یا این که یک فنجان آب داغ به همراه خرما باز کنند البته می توانید این فعالیت را با نوشیدن یک لیوان آب میوه‌ طبیعی انجام دهید. به هنگام روزه‌داری از ورزش‌ و فعالیت‌های سنگین بدنی خودداری کنید و در‌این روزهای گرم سعی نمائید کمتر در محیط‌ های باز و زیر آفتاب باشید.


استفاده از شربت

حفظ کردن آب بدن در ماه رمضان با این راهکار ها
حفظ کردن آب بدن در ماه رمضان با این راهکار ها

تخم شربتی با دارا بودن هاله ای از مواد ژلاتینی در نگهداشت آب نقش دارااست و سبب می گردد مواد نشاسته‌ای مو جود در خوراک به تدریج شکر خویش را آزاد نمایند و شما بیشتر بتوانید سیر بمانید. همینطور خاکشیر بیمارانی که ناراحتی کلیه دارا‌ هستند می بایست خاکشیر بیشتر مصرف نمایند به این دلیل که بسیار برای رفع التهابات کلیوی و دفع سنگ کلیه موءثر می باشد. 

در کل شما میتوانید به هر نوع شربتی به عنوان مثال شربت موردعلاقه تان این دانه ها را اضافه فرمایید. از شربت آبلیمو گرفته تا شربت آلبالو و… البته درین میان شربت سنکنجبین شربتی اعجاز آسا در نگهداشت آب تن میباشد که وقتی که با خاکشیر یا این که تخم شربتی تمایل خواهد شد، تاثیرش را دو چندان نشان میدهد.

فیس نم

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

بیست − 7 =